tana keleova vasilkova name

Julinkina pekáreň. Dobre sa pri nej relaxuje (Recenzia)

28.5.2014Rôzne
Niekedy to v živote vyzerá, že nielenže ste úplne stratení, ale tiež nemáte vôbec žiadny smer. Dokonca ani sen. Alebo možno len jeden, taký maličký, no z vášho pohľadu absolútne nesplniteľný. Osud však vie karty zamiešať. A poriadne kvalitne. Tak, ako to spravil aj Kláre.

Klára, pôvabná štyridsiatnička zmrzla vo svojej každodennej rutine. Nemá manžela, nemá deti, svoju prácu neznáša a v podstate sa len tak motá životom. Má zopár priateliek, brata, švagrinú a mĺkveho otca, ktorý pojem ako „vyjadrenie citov“ nemá vo svojej operačnej pamäti. Na prvý pohľad by sa zdalo, že je stratená existencia, no samu seba presviedča, že jej je dobre. Má okolo seba ľudí, ktorí ju ľúbia a ktorých ľúbi ona. Za ruku ju však nedrží partner a v detskej izbe necupkajú malé nôžky.

„Už šesť rokov žijem bez zmeny... bez chlapa a v rovnakej práci. Okolo mňa sú stále tí istí ľudia, robím stále tie isté veci.“

Klára však má sen. Sen, ktorý možno nie je sen, ale odvážna vidina jej budúcnosti. Túži po Francúzsku, túži po chlebe, aj napriek tomu, že nikdy žiadny neupiekla. Každé ráno ju prebúdza hrejivá vôňa čerstvo upečeného chleba a za chrbtom jej v pekárni šumí oceán.

„Znova ma zobúdza môj sen. Stále ten istý... čarovný a voňavý. Zobudí ma jeho vôňa. Vôňa čerstvo upečeného chleba s chrumkavou kôrkou, lákavá a hlad-kajúca srdce. Zobudí ma, pretože túžim tú vôňu žiť,dotknúť sa jej, stať sa jej súčasťou. Keď otvorím oči,ocitám sa v realite. Vo svojom živote. Niežeby som ho nenávidela, to naozaj nie, ale... nie je ani voňavý, ani čarovný. Je taký... obyčajný.“

Rutina jej dní sa stratí rovnako náhle ako topiaca sa zmrzlina. Jej otec nečakane zomrie a na povrch sa dostávajú dávno zabudnuté hriechy. Klára zistí, že otec mal milenku Annu a že ďaleko za hranicami, na malebnom francúzskom ostrovčeku žije jej sestra a malá neter.

Kniha Julinkina pekáreň sa číta ľahko, túto oddychovku v pohode zvládnete za pár dní. V prvej časti lúskate Klárine vzťahy, rodinné trampoty jej kamošiek a taký ten obyčajný život. Príbeh ma však skutočne začal baviť, keď Klára postupne odhaľovala rodinné tajomstvá a čoraz viac spoznávala sokyňu v láske jej matky, milenku Annu. Anna, jej dcéra i vnučka potrebujú pomoc a Klára zrazu vie, čo bude robiť.

Páči sa mi, keď má niekto odvahu plniť svoj sen a zároveň aj povinnosť. Páči sa mi, keď niekto dokáže od základov zmeniť svoj starý život a naplno začať žiť ten nový. A presne toto som očakávala aj od knihy Julinkina pekáreň. Preto priznávam, že prvá polovica knihy sa mi zdala príliš obyčajná a ničím ma nezaujala, skutočne som sa nadchla, až keď Klára začala baliť.

Často som sa pozastavovala nad opakujúcimi sa slovami a celkovo mi v príbehu absentovala poriadna dávka šťavy, zvraty alebo niečo komplikovanejšie. Ale svoju cieľovú skupinu táto kniha určite nesklame, ide len o to, komu padne do rúk. Dobre sa pri nej relaxuje, ale čitateľskú revolúciu vo vašom svete nespôsobí. Táňa Keleová- Vasilková však opäť verne vykreslila realitu mnohých z nás a zároveň dala nádej, že nikdy nie je neskoro. Nikdy nie je neskoro začať naozaj žiť.

Recenzovala Mária Roštecká, citaj.to
+ Pridať nový príspevok
Veronika: Čo tak pokračovanie...., Oznámiť správcovi
Práve som dočítala Julinkinu pekáreň... . Vďaka! Keď čítam, nič nerobím...to je môj problém.je to silný príbeh, veľmi ma oslovil.V Klárinom otcovi som našla svojho manžela a jeho vzťah k našej dcére.Bolí to.A v Kláre desiatky viac >>>
Počet reakcií: 0
reagovať